Ελαστικά πάνω και… κάτω από την άσφαλτο

Εδώ θα βρείτε νέα και ειδήσεις σχετικά με την τεχνολογία, που αφορά τις μεταφορές ή το διάστημα (αυτοκίνητο, αεροπλάνο, τραίνο, πλοίο, διαστημόπλοιο, δορυφόροι κ.τ.λ.).

Ελαστικά πάνω και… κάτω από την άσφαλτο

Δημοσίευσηαπό admin την 31 Ιούλ 2011, 12:43

Όταν μιλάμε για φιλικές προς το περιβάλλον μεταφορές, δεν εννοούμε μόνο τα ποδήλατα ή τα αυτοκίνητα με μηδενικούς ρύπους. Η ανακύκλωση εφαρμόζεται πλέον και στο οδικό δίκτυο. Το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Ecolanes, στο οποίο συμμετέχουν Κύπριοι και Έλληνες ερευνητές, ήρθε να δημιουργήσει «πράσινα» δεδομένα στην οδοποιία. Το καινοτόμο υλικό οδοποιίας εξοικονομεί ενέργεια, είναι φθηνότερο και, το σημαντικότερο, αποτελείται από ανακυκλωμένα ελαστικά αυτοκινήτων.
Ecolanes-01.jpg
Ecolanes-01.jpg (125.91 KiB) 3723 προβολές

Το οδικό δίκτυο της Ευρώπης ξεπερνάει τα 5.500.000 εκατομμύρια χιλιόμετρα. Πέρα από το τεράστιο οικονομικό κόστος συντήρησης, η επιβάρυνση είναι και περιβαλλοντική, αν υπολογίσει κανείς την ενέργεια και τα υλικά που καταναλώνονται για την επιδιόρθωση των δρόμων.

Επιστήμονες από το βρετανικό πανεπιστήμιο του Σέφιλντ, κυρίως Έλληνες και Κύπριοι ερευνητές, προτείνουν μια πράσινη λύση. Το πρωτοποριακό υλικό οδοποιίας που κατασκεύασαν είναι φθηνότερο, πιο ανθεκτικό και το κυριότερο, αποτελείται από ανακυκλωμένα ελαστικά αυτοκινήτων.

Ο καθηγητής Κύπρος Πηλακούτας, εξηγεί: «Ο κύριος στόχος του προγράμματος Ecolanes ήταν η κατασκευή ανθεκτικών οδοστρωμάτων με τη μέθοδο του κυινδρούμενου σκυροδέματος, το οποίο είναι ξηρό μείγμα, αποτελείται από επαναχρησιμοποιημένα ελαστικά αυτοκινήτων και τσιμέντο χαμηλής ενέργειας».

Η μεγάλη καινοτομία είναι οι ίνες χάλυβα, βασικό συστατικό των παλιών ελαστικών από αυτοκίνητα και φορτηγά. Στην Ευρώπη, κάθε χρόνο, ανακυκλώνονται πάνω από 3 εκατομμύρια τόνοι άχρηστων ελαστικών. Ο χάλυβας, όμως, που αποτελεί το 15% του βάρους ενός λάστιχου, δεν μπορεί να αξιοποιηθεί ξανά τόσο εύκολα στη χαλυβουργία.

Σύμφωνα με τους επιστήμονες, οι μονάδες ανακύκλωσης ελαστικών, με πολύ μικρές και οικονομικές παρεμβάσεις, μπορούν να παράγουν ίνες χάλυβα για το νέο σκυρόδεμα. Τα οφέλη είναι πολύ σημαντικά. Είναι 12% φθηνότερο και πλήρως ανακυκλώσιμο, μετά το τέλος της ζωής του.

«Χρησιμοποιούμε λιγότερα υλικά από πρώτες ύλες, είναι κατασκευασμένο να αντέξει για 40 χρόνια κι έτσι θα χρειάζεται λιγότερη συντήρηση - και λιγότερες ουρές αυτοκινήτων κατά τη διάρκεια της συντήρησης του» λέει ο κ. Πηλακούτας.

Οι δοκιμές, σε τέσσερις διαφορετικές χώρες, έδειξαν πως το υλικό μπορεί να αντεπεξέλθει σε αντίξοες συνθήκες, χωρίς να υποστεί φθορές. Ωστόσο, κρίθηκε αναγκαία μια πολύ λεπτή επίστρωση ασφάλτου, για να αντιμετωπιστούν προβλήματα όπως οι κραδασμοί ή ο αυξημένος θόρυβος κύλισης.

Πηγή: ΕΡΤ
30/07/2011
Επίσης: Πανεπιστήμιο του Σέφιλντ
Ecolanes_outline.jpg
Ecolanes_outline.jpg (74.84 KiB) 3723 προβολές
Άβαταρ μέλους
admin
Διαχειριστής
Διαχειριστής
 
Δημοσιεύσεις: 534
Εγγραφή: 25 Οκτ 2008, 22:46

Επιστροφή στο Νέα/ειδήσεις σχετικά με τις μεταφορές και το διάστημα

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης

cron