Mείωση του κόστους με αγορές μεγαλύτερων πλοίων

Εδώ θα βρείτε νέα και ειδήσεις σχετικά με την τεχνολογία, που αφορά τις μεταφορές ή το διάστημα (αυτοκίνητο, αεροπλάνο, τραίνο, πλοίο, διαστημόπλοιο, δορυφόροι κ.τ.λ.).

Mείωση του κόστους με αγορές μεγαλύτερων πλοίων

Δημοσίευσηαπό admin την 20 Αύγ 2011, 21:13

Οι Ελληνες εφοπλιστές έχουν αλλάξει τη στρατηγική τους λόγω των δυσμενών διεθνών εξελίξεων
Επενδύουν στη μείωση του κόστους με αγορές μεγαλύτερων πλοίων


11.png.jpg
11.png.jpg (22.92 KiB) 3772 προβολές

Σε νεώτερα και ολοένα μεγαλύτερα πλοία επενδύει σταθερά ο ελληνικός εφοπλισμός, τα τελευταία χρόνια. Στόχος, η ποιοτική αναβάθμιση του στόλου, με την οποία επιτυγχάνεται καλύτερη ενεργειακή απόδοση και μείωση του κόστους.

Είναι χαρακτηριστικό ότι, το 2001, ο ελληνόκτητος στόλος είχε μέσο όρο χωρητικότητας τα 36.734 dwt και μέση ηλικία τα 21,41 έτη και, τον Ιούλιο του 2011, έχει φτάσει τα 54.343 dwt ανά πλοίο και τα 15,92 έτη.

Οι αριθμοί, σύμφωνα με τα στοιχεία της Petrofin, είναι περισσότερο εντυπωσιακοί, όταν εξετάζουμε τα πλοία άνω των 10.000 dwt που αποτελούν και τη συντριπτική πλειονότητα της χωρητικότητας του ελληνόκτητου στόλου.

Συγκεκριμένα, από τα 256,1 εκατ. dwt του ελληνόκτητου στόλου, τα 252,3 εκατ. dwt αφορούν πλοία άνω των 10.000 dwt. Αριθμούν συνολικά σε 3.271 και έχουν μέσο όρο ηλικίας τα 12,08 έτη, από 19,85 το 2001, ενώ ο μέσος όρος χωρητικότητάς τους ανέρχεται σε 77.140 dwt, από 75.836 dwt τον περασμένο χρόνο.

Σε ό,τι αφορά τα πλοία άνω των 20.000 dwt με συνολική χωρητικότητα 248,1 εκατ. dwt, είναι συνολικά 2.982. Εχουν μέσο όρο ηλικίας τα 11,62 έτη και χωρητικότητας τα 83.226 dwt. Το 2010 ήταν 82.865 dwt, το 2009 79.343 dwt, ενώ το 2006 ήταν στους 75.000 dwt.

Οπως επισημαίνει η Petrofin, είναι σαφές ότι οι Ελληνες εφοπλιστές επενδύουν πολύ μεγάλα κεφάλαια για τη ναυπήγηση νέων πλοίων, ώστε να εκσυγχρονίσουν τους στόλους τους.

Είναι ξεκάθαρο ότι η στρατηγική που έχουν επιλέξει είναι οι επενδύσεις σε μεγαλύτερα και νεώτερα πλοία, σχεδιασμένα έτσι ώστε να ικανοποιούν τις απαιτήσεις των ναυλωτών, των τραπεζών, αλλά και να παρέχουν ικανοποιητικές οικονομικές αποδόσεις.
11a.jpg
11a.jpg (24.85 KiB) 3772 προβολές

Το κόστος
Για τη μείωση του κόστους μεταφοράς, χαρακτηριστικά είναι τα παραδείγματα που δίνει ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Γιώργος Γράτσος.

Ενα bulker χωρητικότητας 300.000 dwt μειώνει το κόστος μεταφοράς από 5 με 7 δολάρια ανά τόνο, σε σχέση με ένα capesize 180.000 dwt, που κάνει ταξίδι Βραζιλία - Κίνα. Επίσης το νέο «Vale Chinamax» της Vale, χωρητικότητας 400.000 dwt, που μεταφέρει σιδηρομετάλλευμα, μειώνει το κόστος μεταφοράς κατά 7 με 10 δολάρια ανά τόνο.

Η βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης αποτυπώνεται και στο παράδειγμα που χρησιμοποιεί η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών Ενα σύγχρονο υπερδεξαμενόπλοιο (VLCC) μεταφοράς αργού πετρελαίου μπορεί να μεταφέρει την ίδια ποσότητα φορτίου σε διπλάσια απόσταση από εκείνη πριν από 20 χρόνια, χρησιμοποιώντας την ίδια ποσότητα ενέργειας.

Αλλά το πλέον χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι τελευταίες παραγγελίες του δανέζικου ναυτιλιακού κολοσσού της Maersk Line.

Η μεγαλύτερη στον κόσμο ναυτιλιακή εταιρεία τακτικών γραμμών προχώρησε φέτος σε επενδύσεις ύψους 3,8 δισ. δολαρίων για την κατασκευή των μεγαλύτερων containerships στον κόσμο, μεταφορικής ικανότητας 18.000 teu. Σημειώνεται ότι το δεύτερο μεγαλύτερο πλοίο στον κόσμο, το Emma Maersk, έχει μεταφορική ικανότητα 15.500 teu.

Οπως επισημαίνεται από τη Maersk, τα πλοία μήκους 400 μέτρων, πλάτους 59 μέτρων και ύψους 73 μέτρων, θα είναι τα μεγαλύτερα γνωστά εν ενεργεία πλοία. Τα νέα πλοία δεν θα αποτελέσουν, σύμφωνα με την εταιρεία, ένα νέο σημείο αναφοράς μόνο για το μέγεθός τους, αλλά θα εξασφαλίσουν χαμηλότερο κόστος, με χαμηλότερες εκπομπές CO2.

Η Maersk, που θα τα χρησιμοποιήσει στην γραμμή Ασίας - Ευρώπης, υπολογίζει ότι η κατανάλωση καυσίμων θα μειωθεί 50% ανά εμπορευματοκιβώτιο, από το μέσο όρο του θαλάσσιου εμπορίου Ασίας - Ευρώπης. Τα πλοία αυτά θα ταξιδεύουν 184 χιλιόμετρα καταναλώνοντας 1kWh ενέργειας ανά τόνο φορτίου, όταν ένα τζάμπο τζετ καλύπτει μισό χιλιόμετρο, καταναλώνοντας την ίδια ενεργεία ανά τόνο φορτίου. Επίσης, υπολογίζει ότι και το κόστος μεταφοράς ανά εμπορευματοκιβώτιο θα μειωθεί μέχρι 26%.

ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΙΜΠΛΑΚΗΣ - atsimp@naftemporiki.gr
Πηγή: Η Ναυτεμπορική 20/8/2011
Άβαταρ μέλους
admin
Διαχειριστής
Διαχειριστής
 
Δημοσιεύσεις: 534
Εγγραφή: 25 Οκτ 2008, 22:46

Επιστροφή στο Νέα/ειδήσεις σχετικά με τις μεταφορές και το διάστημα

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης

cron